Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenia podczas korzystania z naszej witryny.
W każdej firmie zdarzają się problemy, które pomimo wielu działań wracają w sposób nieoczekiwany powodując niemałą frustrację. Niekiedy zdarza się, że pracownicy mierzą się z problemami w pojedynkę. Czy może być inaczej? Tak, trzeba tylko zaangażować zespół i wyposażyć go w odpowiednią metodę i narzędzia. Trwałe rozwiązanie problemu jest podstawą do dalszego rozwoju.
Jeśli szukasz sprawdzonego sposobu na to, aby Twój zespół zaczął skutecznie
rozwiązywać problemy, zamiast ciągle gasić pożary, to nasze szkolenie jest
najlepszym sposobem, aby to osiągnąć.
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają proces rozwiązywania problemów począwszy od opisu stanu obecnego i analizy przyczyn źródłowych, po generowanie rozwiązań i wprowadzanie trwałych zmian w procesie.
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej. W trakcie warsztatów uczestnicy dwukrotnie przejdą cały proces rozwiązywania problemów tak, aby zbudować niezbędne kompetencje (wiedzę i umiejętności), do dalszej samodzielnej pracy.
W wariancie rozszerzonym, po zakończeniu warsztatów uczestnicy w mniejszych zespołach rozwiązują wybrane problemy ze swojej organizacji ze wsparciem mentoringowym naszego eksperta.
Rozumie jaka jest wartość z eliminacji przyczyn źródłowych zamiast gaszenia
pożarów
Zna metody kreatywne pozwalające na przeprowadzenie burzy mózgów czy
ocenę i wybór najlepszych rozwiązań usprawniających
Posiada umiejętność analizy problemu i diagnozy przyczyn źródłowych
Potrafi właściwie definiować problem
Umie tworzyć plan działań naprawczych
Zespół osób, który zamiast gasić pożary potrafi skutecznie rozwiązywać
problemy
Wzrost świadomości pracowników w zakresie pracy na danych i faktach
Podejście do problemów, które zakłada stworzenie warunków w procesach
umożliwiające ich jak najszybsze wykrycie.
Wprowadzenie do analizy przyczyn źródłowych
Czym jest problem
Właściwe definiowanie problemu – metoda 5W1H
Analiza problemu – stan obecny
Podstawy map procesowych
Podstawy analizy danych
Wybór danych do prezentacji
SMART – wyznaczenie celu do osiągnięcia
Metody analizy przyczyn źródłowych
Diagram Ishikawy
Metoda 5 x Dlaczego
Definiowanie przyczyn źródłowych
Burza mózgów
Definiowanie środków zaradczych
Macierz rozwiązań
Tworzenie planu działań
Monitorowanie efektów wdrożonych zmian
Utrzymanie trwałości wdrażanych rozwiązań
Dobór metody w zależności od problemu
Szkolenie trwa 2 dni
Szkolenie zamknięte. Dedykowane dla grup do 12 osób
Możliwość przeprowadzenia szkolenia w dowolnie umówioym miejscu
Nasi eksperci Lean Management pomogą Ci wybrac rozwiązanie najlepiej dopasowane do potrzeb Twojej firmy. Czy. to optymazliacja procesów, rozwój kompetencji liderskich, czy wdrożenie kultury ciągłego doskonalenia - mamy szkolenie, które odmieni Twój biznes.